Dijaki S-1. a so se v sklopu projekta Jean Monnet: Be the Change pri uri angleščine seznanili z nekaterimi institucijami EU in njihovim delovanjem, razvijali razumevanje zakaj je plastika vse bolj pereča okoljska in podnebna skrb in kako ter zakaj EU rešuje problematiko plastičnih odpadkov. Cilj je bil tudi, da razumejo, da države članice z vstopom sprejmejo in vključijo pravni red EU v svoj nacionalni pravni red. Poleg tega so razvijali tudi kritično mišljenje.

V uvodnem delu ure so si dijaki ogledali dokumentarni film History 101: Plastics, po katerem je sledila zanimiva razprava o perečem problemu. Dijaki so podali predloge kako bi lahko zmanjšali količino plastičnih odpadkov. Nato je sledilo branje članka »EU unveils plans to cut Europe’s plastic and packaging waste«, ki govori o tem kakšni so plani Evropske unije na področju zmanjševanja plastičnih odpadkov. Dijaki so si nato izpisal neznane besede in skušali odgovoriti na vprašanja v nalogi 1 in 2 na učnem listu. V nalogi 1 so dijaki povezovali institucije in organe EU z definicijami, podana jim je bila tudi dodatna razlaga. V nalogi 2 pa so odgovarjali na vprašanja, vezana na prebrano besedilo (npr. Katera so nekatera od predlaganih pravil za reševanje problema plastike v EU?; Ali morajo države članice EU upoštevati pravo EU? Če da, kaj se zgodi, ko država članica krši pravo EU?, itd.). Na koncu ure so si zabeležili domačo nalogo (naloga 3), ki od dijakov zahteva, da pomislijo na pet vsakdanjih predmetov, ki vsebujejo plastiko za enkratno uporabo in jim poiščejo alternativno pakiranje (npr. milo za roke v plastični embalaži – trdo milo za roke v posodicah iz plute).

Zapisala: Živa Rizmal

Skip to content