Rimske toplice so ta teden gostile več kot 100 najboljših učiteljev iz vse Slovenije. Osrednja tema 4. Nacionalne strokovne konference Kreativna učna okolja, ki jo organizira Šolski center Celje, je bilo odpiranje vrat umetni inteligenci v šolski prostor. »To predstavlja takšno priložnost in takšen problem, ki si ga ne znamo predstavljati,« je zbrane z nagovorom o umetni inteligenci v političnem prostoru navdušil nekdanji predsednik Borut Pahor in predstavil strategijo zbiranja podatkov in nagovarjanja potencialnih volivcev na družbenih omrežjih.

Računalniška igra Minecraft kot uporabno učno orodje, VR očala za ogled rimskega Koloseja iz učilnice, robočebelica za učenje angleščine, vse to so izjemni primeri obrnjenega učenja v slovenskih razredih, kjer je v ospredju vloga učitelja kot voditelja skozi izzive in samostojno reševanje nalog učencev.

A kam nas bo digitalizacija v šolah in družbi nasploh pripeljala in kje so meje njene uporabe, se sprašujejo mnogi.

»Umetna inteligenca predstavlja tako priložnost in tak problem za politični proces v Zahodnem svetu, ki si ga ne moremo zamisliti. Bomo uspeli to kako regulirati ali pa se bo zgodilo, da bodo tisti, ki bodo imeli veliko denarja, znanja, bodo hodili po robu in bodo vrgli rokavico politični korektnosti, uspeli morda do konca iztiriti politični proces,« je bil jasen nekdanji predsednik Borut Pahor.

Poseben izziv v šolah je vodenje kolektivov, ki morajo spremembe čim bolj uspešno vpeljati v učni proces, pri tem pa je ključna osebna motivacija zaposlenih.

»Eden glavnih izzivov sedanjosti je, da so krize v veliki meri rezultat naših izbir in delovanja tukaj in zdaj. Dajemo prednost kratkoročnemu pred dolgoročnim in interesu manjšega števila pred interesom večine ali skupnosti,« opozarja nekdanji ravnatelj, aktualni direktor občinske uprave Mestne občine Celje Gregor Deleja.

Hiter razvoj in kratkoročne potrebe posameznikov pa hkrati pogojujejo izrabo virov, ki so na voljo na Zemlji.

»130-milijonkrat več podatkov prenesemo v časovni enoti po svetu, kot smo jih prenesli v primerjavi z letom 1992. To so gromozanske količine podatkov. Če bi se tudi s trajnostjo v zadnjih 30 letih ukvarjali s tako hitrostjo, se danes ne bi pogovarjali o dejstvu, da v Sloveniji že aprila porabimo vse lastne vire,« pa je bil jasen direktor Šolskega centra Celje Mojmir Klovar.

T: Špela Kumer
F: Matic Holobar, Andraž Pušnik

Skip to content