Page 11 - ŠCC novice 7
P. 11

KRATEK STIK                 11

          TEHNOLOGIJA JE MODERNA, A MATURA OSTAJA

          TRADICIONALNA


          V deževnem popoldnevu berem Delo. Oko se mi ustavi pri izjavi Andreja Brodnika, ki pravi: “Zavod
          za šolstvo se ukvarja z uvajanjem digitalnih kompetenc, a tako otroci ne bodo uspešnejši pri ustva-
          rjalni rabi digitalne tehnologije. Če parafraziram - ukinimo kemijo, saj imamo gospodinjstvo.”

          V času pridobivanja digitalnih kompetenc pomislim, da si jih moram pridobiti še več. Vse lepo in
          prav, če na naslednji strani istega časopisa ne bi prebrala članka z naslovom Pismenost je ključ
          do izhoda iz revščine. Če povzamem, je preobrazba izobraževalnega sistema nujna. Ali to pomeni,
          da bomo s krepitvijo digitalnih kompetenc kot družba bolj funkcionalno pismeni? Menim, da NE.

          “Raziskavi Pirls, v kateri so otroci brali literarna in informativna besedila na papirju, so leta 2016
          dodali še branje informativnih besedil na zaslonu – t. i. ePirl. Izkazalo se je, da branje informa-
          tivnih besedil na zaslonu ni bilo tako dobro kot branje na papirju.” (Delo, 24. 9. 2022, str. 13).

          Mislim, da branje na papirju vzbuja občutek, da smo izpostavljeni bralnim dražljajem z željo, da
          se navadimo brati. Branje postaja rutina, počasi se zavedamo, da obstaja ideja lepega in pome-
          mbnega. Ta ideja je ustaljen način eksternega ocenjevanja, ki je še vedno tradicionalen – svinčnik
          in papir. Nekateri učitelji smo zato v precepu, katere didaktične metode so najboljše. Uporabljati
          sodobno digitalno tehnologijo je moderno, poklicna matura pa je še vedno tradicionalna.

          Vse to me pripelje do dejstva, da bi morali zavzeti mero zdrave pameti in postaviti branje z
          razumeva njem kot prioritetni cilj v izobraževalnem sistemu. Hkrati bi morali uvajati kritično mišljenje.
          Je to raven upiranja moči, da družba ne bi naredila niti enega koraka preveč, kar ne prinaša
          dobička?

          Kaj je dobiček? Bi radi slišali resnico? V enem izmed razredov, ki ga učim, sem predstavnika
          razreda povabila na kulturni dogodek na šoli. Brez dlake na jeziku mi v en glas reče ves razred:
          “Ne, mi pa ne moremo na TO, imamo pomembno uro na urniku – stroko.”

          Opomnim jih, da je tudi slovenščina maturitetni predmet.
          Nasmehnejo  se,  pa  kaj  slovenščina.  Sprašujem  se,
          kje smo zatajili. Če se spomnim svojih šolskih dni, ni
          bil niti en predmet pomembnejši od drugega. Nihče ni
          pomislil na razlike med predmeti, niti v sanjah ne. Z
          razbijajočim srcem se zamislim, kakšno pot smo ubrali.
          Mir in hvaležnost mi sporočita, da je morda nekje ostalo
          neodposlano sporočilo in samo s pritiskom na tipko
          bo doseglo čvrsto pamet, ki bo razorožila misel, da je
          najpomembnejše sporočilo “Denar dela denar”. Zase
          moramo potegniti črto, da je znanje vrednota, da bo
          družba trdna, če jo krmari srce, ki vidi, da dobro znanje
          temelji na funkcionalni pismenosti in ga podpira praznični
          občutek, da moramo vsi učitelji učencu položiti v dlan, da
          je branje pot do uspeha na vseh področjih.

          Verjamem v solidarnost, da smo učitelji gostujoči ustva-
          rjalci in ustvarjalke, ki nas ritem zgodbe “gledališkega
          ustva rjanja”  vodi  v  predstavi,  da  nudimo  učencem
          najboljše zg odbe (znanje), ki nam jih predpisuje kurikul.
          Nikoli pa ne pozabimo: pomembna je funkcionalna
          pismenost.

          To, kar čutimo v razredu, je vedno resnica.



                                                           Meta




                                                                                              OKT OBER 2022
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16