Page 10 - ŠCC novice - 14
P. 10

10     NA PLANINCAH ...


          Čeprav je kot mladostnik sanjal o karieri v avtoprevozništvu, ga je življenje pripeljalo za učiteljski
          kateder. Učitelj strojništva na Srednji šoli za strojništvo, mehatroniko in medije se je v času svoje
          zaposlitve sprehodil tako med teoretičnimi učilnicami kot praktičnimi delavnicami. Od jeseni dalje
          bo tablo zamenjal za Triglav, Tomos in več časa za vnuke.

          MILAN RAJH


          HOTEL SEM BITI ŠOFER. NA KONCU


          SEM BIL UČITELJ.





          Že kot dijak ste dobili ponudbo za učiteljsko
          mesto. Kako se je to zgodilo?
          Še preden sem končal 3. letnik, leta 1979, so
          mi na šoli povedali, da so kupili nov stroj in da
          potrebujejo nekoga, ki bi ga upravljal. Čeprav
          sem bil štipendist Železarne Štore in sem si v
          resnici želel postati avtoprevoznik, sem delo
          sprejel. Hkrati sem delal in se pripravljal na
          zaključni izpit, potem pa, še preden sem se dobro
          zavedal, bil kot učitelj tudi uradno zaposlen za
          nedoločen čas.

          Ste kdaj delali še kje drugje?
          Prakso sem opravljal v Tovarni traktorjev Štore in
          se tako preizkusil v industriji. Po devetih mesecih
          dela na Poklicni kovinarski in metalurški šoli v
          Štorah sem šel v vojsko, po vrnitvi pa začel kot
          inštruktor poučevati dijake praktičnih veščin,
          a ker nisem mogel biti brez dela, sem se še
          izobraževal na tehnični šoli, potem na višji stopnji
          na Pedagoški fakulteti, pa še visoki na Strojni  Če bi morali izbirati, bi raje izbrali učilnico ali
          fakulteti v Mariboru.                               praktično delavnico?
                                                              Delavnico. Pouk je tam lažji, dijaki so tam bolj
          Sodelovali ste pri prenovi srednjega šolstva  pri stvari, delo jih bolj pritegne. Je pa res, da je
          in opravljali različne funkcije. Kaj vas je pri  v skupinah včasih preveč dijakov naenkrat in
          tem vodilo?                                         potem motivacija hitro upade.
          Bil sem dva mandata predsednik Sveta šole,
          okrog leta 2004 sem bil del skupine za prenovo  Kaj pa vas je najbolj veselilo pri poučevanju?
          srednješolskih  programov,  pripravljali  smo  Rad delam z mladimi. Predvsem zadnja leta se
          kataloge znanj za metalurga in oblikovalca. Po  trudim, da jih slišim, da se postavim v njihovo
          integraciji na Šolski center Celje sem bil tudi  kožo.  Opazim  pa,  da  je  odgovornost  vedno
          pomočnik ravnatelja in takrat tudi implementiral  manjša.  Dijaki  ne  poslušajo,  ne  pišejo,  ne
          prenovljene programe.                               odgovarjajo … Mislim, da jim pogosto preveč
                                                              popuščamo.
          Ves čas ste poleg poučevanja sodelovali tudi
          v projektih. Od kod ta zagon?                       Se veselite upokojitve? Imate kakšne načrte?
          Poleg rednega dela sem bil vključen v projekte,  Že zdaj igram košarko, šel sem med gasilce
          kot so Munus, usposabljanje mentorjev PUD  veterane, imamo tudi penzionistično odbojkarsko
          … Preklapljanje med poučevanjem in projekti  skupino.  Rad  imam  pohode,  z  vnukom  sva
          ni enostavno, včasih je treba improvizirati. A te  obredla že vse Bohorske slapove, Triglava pa
          izkušnje bogatijo, dajo motivacijo, naučiš se novih  še nisem osvojil, to me še čaka. Generalno sem
          stvari in dobiš širino. Sodeloval sem s Centrom  obnovil Tomosa štirko, s katerim se rad odpeljem
          za poklicno izobraževanje, usposabljal sem več  na nedeljsko vožnjo. Imam tudi staro stružnico
          kot 500 novih mentorjev PUD, sodeloval sem  za kakšna popravila okoli hiše. Pa velik bazen
          tudi z gospodarstvom, z Uniorjem, s Cinkarno in  za vnučke bom še postavil.
          drugimi. Mislim, da se nikoli ne smeš nehati učiti.


          ŠCC NOVICE
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15