Page 10 - ŠCC novice - 14
P. 10
10 NA PLANINCAH ...
Čeprav je kot mladostnik sanjal o karieri v avtoprevozništvu, ga je življenje pripeljalo za učiteljski
kateder. Učitelj strojništva na Srednji šoli za strojništvo, mehatroniko in medije se je v času svoje
zaposlitve sprehodil tako med teoretičnimi učilnicami kot praktičnimi delavnicami. Od jeseni dalje
bo tablo zamenjal za Triglav, Tomos in več časa za vnuke.
MILAN RAJH
HOTEL SEM BITI ŠOFER. NA KONCU
SEM BIL UČITELJ.
Že kot dijak ste dobili ponudbo za učiteljsko
mesto. Kako se je to zgodilo?
Še preden sem končal 3. letnik, leta 1979, so
mi na šoli povedali, da so kupili nov stroj in da
potrebujejo nekoga, ki bi ga upravljal. Čeprav
sem bil štipendist Železarne Štore in sem si v
resnici želel postati avtoprevoznik, sem delo
sprejel. Hkrati sem delal in se pripravljal na
zaključni izpit, potem pa, še preden sem se dobro
zavedal, bil kot učitelj tudi uradno zaposlen za
nedoločen čas.
Ste kdaj delali še kje drugje?
Prakso sem opravljal v Tovarni traktorjev Štore in
se tako preizkusil v industriji. Po devetih mesecih
dela na Poklicni kovinarski in metalurški šoli v
Štorah sem šel v vojsko, po vrnitvi pa začel kot
inštruktor poučevati dijake praktičnih veščin,
a ker nisem mogel biti brez dela, sem se še
izobraževal na tehnični šoli, potem na višji stopnji
na Pedagoški fakulteti, pa še visoki na Strojni Če bi morali izbirati, bi raje izbrali učilnico ali
fakulteti v Mariboru. praktično delavnico?
Delavnico. Pouk je tam lažji, dijaki so tam bolj
Sodelovali ste pri prenovi srednjega šolstva pri stvari, delo jih bolj pritegne. Je pa res, da je
in opravljali različne funkcije. Kaj vas je pri v skupinah včasih preveč dijakov naenkrat in
tem vodilo? potem motivacija hitro upade.
Bil sem dva mandata predsednik Sveta šole,
okrog leta 2004 sem bil del skupine za prenovo Kaj pa vas je najbolj veselilo pri poučevanju?
srednješolskih programov, pripravljali smo Rad delam z mladimi. Predvsem zadnja leta se
kataloge znanj za metalurga in oblikovalca. Po trudim, da jih slišim, da se postavim v njihovo
integraciji na Šolski center Celje sem bil tudi kožo. Opazim pa, da je odgovornost vedno
pomočnik ravnatelja in takrat tudi implementiral manjša. Dijaki ne poslušajo, ne pišejo, ne
prenovljene programe. odgovarjajo … Mislim, da jim pogosto preveč
popuščamo.
Ves čas ste poleg poučevanja sodelovali tudi
v projektih. Od kod ta zagon? Se veselite upokojitve? Imate kakšne načrte?
Poleg rednega dela sem bil vključen v projekte, Že zdaj igram košarko, šel sem med gasilce
kot so Munus, usposabljanje mentorjev PUD veterane, imamo tudi penzionistično odbojkarsko
… Preklapljanje med poučevanjem in projekti skupino. Rad imam pohode, z vnukom sva
ni enostavno, včasih je treba improvizirati. A te obredla že vse Bohorske slapove, Triglava pa
izkušnje bogatijo, dajo motivacijo, naučiš se novih še nisem osvojil, to me še čaka. Generalno sem
stvari in dobiš širino. Sodeloval sem s Centrom obnovil Tomosa štirko, s katerim se rad odpeljem
za poklicno izobraževanje, usposabljal sem več na nedeljsko vožnjo. Imam tudi staro stružnico
kot 500 novih mentorjev PUD, sodeloval sem za kakšna popravila okoli hiše. Pa velik bazen
tudi z gospodarstvom, z Uniorjem, s Cinkarno in za vnučke bom še postavil.
drugimi. Mislim, da se nikoli ne smeš nehati učiti.
ŠCC NOVICE