Page 16 - ŠCC novice - 13
P. 16

16 GULIVERJEVA POT OVANJA


          Poleti  je  z ekipo  dijakov  s svetovnega  prvenstva v robotiki  domov  prinesel  zlato v kategoriji
          reševalnih robotov. Ostati ponižen kljub doseganju zavidljivih rezultatov je njegovo vodilo. Poučuje
          strokovne  predmete  robotike  in  digitalnih  tehnik  na  SŠ  SMM  in  je  sveže  »pečeni«  pomočnik
          ravnateljice za inovacije in razvoj.

          DR. MATEJ VEBER


          KAMOR  JE  VREDNO  PRITI,  NE


          VODI NOBENA BLIŽNJICA





          Na šoli poučuješ robotiko, digitalne tehnike,
          si velik zagovornik in navdih za spodbujanje
          projektnega in raziskovalnega dela z mladimi.
          Zakaj?
          Pri  delu  z  dijaki  je  ključno  opazovanje  in
          prepoznavanje njihovih močnih področij. Nekateri
          pokažejo svoj talent že pri pouku, drugi pa se
          razkrijejo skozi projekte. Ideje za projekte črpam
          iz prejšnjih šolskih let, nato pa jih skupaj z dijaki
          prilagodimo njihovim interesom. Pomembno mi
          je, da tudi tisti, ki sprva niso motivirani za karkoli,
          skozi proces odkrijejo veselje do raziskovanja
          in odkrivajo, kaj vse zmorejo. Najlepše je, ko
          v dijaku prižgeš iskrico. Ga najprej navdušiš in
          potem opazuješ, kako začne z veseljem reševati
          določene izzive.
          Rad imam občutek, ko dijakom pomagam odkriti
          njihove potenciale. Ni pomembno, da imajo vsi
          petke pri splošnih predmetih – pomembno je,
          da odkrijejo svoje močne točke in jih razvijajo.
          Ko vidim, kako jih navduši določen projekt ali
          tema, me to izjemno motivira. Vsak dijak lahko
          z ustrezno spodbudo doseže veliko.

          Kako gledaš na veliko doseženih uspehov v
          karieri učitelja?
          Meni  osebno  priznanja ne  pomenijo  veliko.
          Pomenijo mi potrditev, da je pot prava. Nikoli
          pa ne smeš na lovorikah ostati. Tekmovanja
          so priložnost, da dijaki razvijajo samostojnost,
          sposobnost reševanja izzivov in krepijo timski  Kako  se  soočaš  z  logističnimi  izzivi,
          duh.  Vedno  se  zgodi  kaj  nepredvidenega  in  povezanimi s tekmovanji v tujini?
          takrat se te veščine najbolj pokažejo.              Tekmovanja v tujini niso samo pakiranje kovčkov
          Vsaka ekipa, s katero pridem na tekmovanje,  in letalska karta. Na primer, Avstralija nas je stala
          je obupana, ko pride v mednarodno okolje, vse  22.000 evrov, Brazilija bo podoben izziv. Ta del
          ekipe imajo več, boljšo opremo, ni da ni. Izkušnje  pridobivanja denarja mi je postal kar zanimiv,
          pa so me naučile, da je najpomembnejša taktika  osebni izziv, koliko zmorem in znam nagovarjati
          in vztrajanje pri iskanju rešitev. Točno to nam je  zainteresirano javnost za sponzorstva. Treba
          letos prineslo zmago.                               je  zbrati  res  veliko  sredstev,  načrtovati  pot,
          Vesel  sem,  ko  opazujem  ta  proces:  na  prenočišča, prehrano, zavarovanja in vse druge
          mednarodno tekmovanje pripeljem mladostnike,  detajle. Tega nihče ne naredi namesto mene.
          z njega pa odidejo kot zrele odrasle osebe,  Tudi po vrnitvi nas čaka veliko dela, na primer
          samozavestno  in  z  občutkom  dosežka.  priprava obsežnih poročil za Javni štipendijski
          Tekmovanja niso samo za zmage, ampak za  sklad. A vse to je vredno, saj skozi ta proces ne
          njihovo osebno rast.                                le promoviramo dosežke dijakov in šole, ampak
                                                              gradimo vezi s podporniki in podjetji.


          ŠCC NOVICE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20