Page 6 - ŠCC novice - 9
P. 6
6 TI SI MOJ SONČEK
Naj učiteljica je naziv, ki so ji ga dijaki Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije nadeli
pred dvema letoma. Pomenljivo, saj uči enega stereotipno najtežjih predmetov. Prepoznali jo
boste po nasmešku, mežikanju, kadar ji ob pohvali postane nerodno, in unikatnih uhanih, ki se
praviloma barvno ujemajo z njenimi oblačili.
BRIGITA MASTNAK
PAMETNI SMO PA VSI RADI
Učila sem v več razredih, ki si jih tudi ti. Dijaki se
ob omembi tvojega imena kar nekako “omedijo”,
raznežijo. Kako ti to uspe?
Mislim, da s predanostjo. Trudim se biti v dobrih
odnosih z vsemi. Dijake spoštujem, kar hitro postane
obojestransko.
Ampak učiš zahteven predmet, zato se vprašanje
postavlja kar samo. S čim torej navdušuješ tudi
tiste, ki bi nad matematiko že obupali?
Zelo veliko razlagam in to z navdušenjem nad pre
dmetom. Če vidim, da nečesa ne razumejo, ne
na daljujem, ampak sem jim na voljo za vprašanja. Z
vprašanji iz domače naloge začenjam tudi vse redne
ure in pogosto ima kakšen dijak željo po dodatni
razlagi. V razredu skušam ustvariti sproščeno
vzdušje. Pri dijakih želim spodbuditi občutek, da Kako odgovoriš na vprašanje: “Kje bom pa to
lahko vsak od njih sodeluje. Nikogar ne obsojam, potreboval v življenju?”
čeprav mogoče že “milijontič” vpraša isto stvar. Na
začetku je pri matematiki vedno veliko frustracij, Zato imajo dijaki še posebej radi vsebine, povezane
ampak, ali ni najlepši občutek, ko preveriš rešitve in z denarjem, posojili, varčevanjem. Tu prepoznajo
ugotoviš, da si nalogo pravilno izpeljal? upo rabnost predmeta. Skušam jim približati kritično
presojanje in jih spodbuditi, da pri nalogah uporabijo
zdravo kmečko pamet. Včasih pa matematiko prime
rjam s fitnesom. Tja gredo krepit mišice, pa ne zato,
ker jih bodo potrebovali za dviganje težkih predme-
tov. Enako je z matematiko, rešujemo težke naloge,
ker je to dober trening za možgane. Pametni smo
pa vsi radi, kajne?
Leta 2020 si na šolski prireditvi Zlata kreda dobila
priznanje za naj učiteljico.
Ta naziv mi zelo veliko pomeni. Še sreča, da je pode
litev, zaradi Covid-19, potekala na daljavo. Hudo
tremo bi imela, če bi morala na oder! Malo mi je bilo
nerodno, ker sem bila jaz tista, ki sem kot me ntorica
skupnosti dijakov bdela nad glasova njem in dijake
spodbujala, da glasujejo. Sem bila pa nagrade
izjemno vesela.
Poleg skupnosti dijakov, kjer si poglobila odnose
z dijaki cele šole, si si želela poučevati 5. predmet.
Zakaj?
To je pa balzam za mojo matematično dušo. V
razredu sedijo samo zainteresirani dijaki, rečem jim
kar “perlice”. (smeh)
ŠCC NOVICE