Page 6 - ŠCC novice 10
P. 6

6 ... PR VE ST OPINJE, PR VI KORAK, ...


          Višja strokovna šola ŠC Celje, ki ima ob koncu leta 2023 vpisanih 348 rednih in 229 izrednih
          študentov, je z marcem dobila novega vodjo. Kakšna je njegova vizija razvoja, katere prioritete si je
          postavil in kako mu njegove samograditeljske spretnosti pomagajo pri razumevanju sodelavcev?


          MATEJ OZEBEK

          NI TREBA, DA SMO NA VSEH


          PODROČJIH PRVI




          Kaj  vas  je  prepričalo,  da  se  iz  udobnejšega
          položaja  predavatelja  podate  v  menedžerske
          vode?

          Odločitev je prišla kot strela z jasnega. Alojz Razpet
          mi je nepričakovano ponudil ta izziv. Moje delo je
          res že postalo rutinsko in spremljanje, kaj počne,
          na kakšen način to počne, sem kar naenkrat sprejel
          kot nov izziv. Res pa je, da ko sva še delala skupaj,
          je bilo vse to “tipanje” terena. Potem je nastopil
          prvi marec, on je svobodno odšel, mene pa je kar
          “stisnilo”, ko sem videl prve pasti urnika, ...


          Kako ste torej “splavali”?
                                                              Kakšna je vloga višješolskih programov za trg?
          Pomembno se mi je zdelo, da se z vsakim pre-
          davateljem pogovorim, ga vprašam in poslušam,  Letos je evropsko leto spretnosti in snovalci poklicev
          kakšen urnik predlaga in kaj pričakuje, da ne delam  prihodnosti za čez 4 leta napovedujejo močan upad
          v nasprotju s skupnimi interesi. Izziv je 8 razredov  delovne sile, na drugi strani pa bodo zaposljivi stro-
          rednih študentov razporediti v 6 učilnic, upoštevati  kovnjaki z “know-how’’ znanji in veščinami. Do 2034
          skupine, omejitve zasedenosti laboratorijskih učilnic,  napovedujejo upad številnih delovnih mest, morda
          … Poleg rednega je treba uskladiti še urnik za izredne  poklicev, ki jih bo nadomestila umetna inteligenca.
          študente. Zaenkrat so vsi predavatelji in študenti zelo
          razumevajoči.                                       Naši višješolski programi niso dobro prepoznani,
                                                              javnost in dijaki jih niti ne ločijo. Industrija in študenti
                                                              morda še ne vidijo prednosti v kratkosti študija,
                                                              čeprav bi lahko pridobili zelo praktično in strokovno
                                                              usposobljen kader v kratkem času. Priložnost vidim v
                                                              tradiciji, opremljenosti in strokovnih znanjih inženirjev
                                                              naše šole.
                                                              Velik pomen dajem tudi poslanstvu bodočih inženirjev.
                                                              Privzgojiti jim moramo zavedanje, da so tudi oni pro-
                                                              motorji ozaveščanja o tem, kako pravilno izkoriščati
                                                              naravne vire in danosti okolja, kako argumentirano
                                                              delovati za trajnostno ravnanje z naravo, gozdovi,
                                                              dejansko državno energijsko odvisnostjo. Opozoril
                                                              bi tudi na realno sliko o trajnosti in ekologiji z bateri-
                                                              jskimi električnimi avtomobili.

                                                              Kapital, kot najpomembnejši igralec trga, nam diktira
                                                              smer, hitrost in vpliva na zakonodajo, a prepričan
                                                              sem, da smo premajhni, nimamo velemest in vele
                                                              modeli elektrifikacije prometa niso v celoti prenosljivi
                                                              v našo redko poseljeno Slovenijo. Ostati moramo
                                                              realni, poskrbeti za lastne vire ali dobavo energije in
                                                              ni treba biti prvi, da orjemo ledino na vseh področjih.



          ŠCC NOVICE
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11