Page 6 - ŠCC novice 10
P. 6
6 ... PR VE ST OPINJE, PR VI KORAK, ...
Višja strokovna šola ŠC Celje, ki ima ob koncu leta 2023 vpisanih 348 rednih in 229 izrednih
študentov, je z marcem dobila novega vodjo. Kakšna je njegova vizija razvoja, katere prioritete si je
postavil in kako mu njegove samograditeljske spretnosti pomagajo pri razumevanju sodelavcev?
MATEJ OZEBEK
NI TREBA, DA SMO NA VSEH
PODROČJIH PRVI
Kaj vas je prepričalo, da se iz udobnejšega
položaja predavatelja podate v menedžerske
vode?
Odločitev je prišla kot strela z jasnega. Alojz Razpet
mi je nepričakovano ponudil ta izziv. Moje delo je
res že postalo rutinsko in spremljanje, kaj počne,
na kakšen način to počne, sem kar naenkrat sprejel
kot nov izziv. Res pa je, da ko sva še delala skupaj,
je bilo vse to “tipanje” terena. Potem je nastopil
prvi marec, on je svobodno odšel, mene pa je kar
“stisnilo”, ko sem videl prve pasti urnika, ...
Kako ste torej “splavali”?
Kakšna je vloga višješolskih programov za trg?
Pomembno se mi je zdelo, da se z vsakim pre-
davateljem pogovorim, ga vprašam in poslušam, Letos je evropsko leto spretnosti in snovalci poklicev
kakšen urnik predlaga in kaj pričakuje, da ne delam prihodnosti za čez 4 leta napovedujejo močan upad
v nasprotju s skupnimi interesi. Izziv je 8 razredov delovne sile, na drugi strani pa bodo zaposljivi stro-
rednih študentov razporediti v 6 učilnic, upoštevati kovnjaki z “know-how’’ znanji in veščinami. Do 2034
skupine, omejitve zasedenosti laboratorijskih učilnic, napovedujejo upad številnih delovnih mest, morda
… Poleg rednega je treba uskladiti še urnik za izredne poklicev, ki jih bo nadomestila umetna inteligenca.
študente. Zaenkrat so vsi predavatelji in študenti zelo
razumevajoči. Naši višješolski programi niso dobro prepoznani,
javnost in dijaki jih niti ne ločijo. Industrija in študenti
morda še ne vidijo prednosti v kratkosti študija,
čeprav bi lahko pridobili zelo praktično in strokovno
usposobljen kader v kratkem času. Priložnost vidim v
tradiciji, opremljenosti in strokovnih znanjih inženirjev
naše šole.
Velik pomen dajem tudi poslanstvu bodočih inženirjev.
Privzgojiti jim moramo zavedanje, da so tudi oni pro-
motorji ozaveščanja o tem, kako pravilno izkoriščati
naravne vire in danosti okolja, kako argumentirano
delovati za trajnostno ravnanje z naravo, gozdovi,
dejansko državno energijsko odvisnostjo. Opozoril
bi tudi na realno sliko o trajnosti in ekologiji z bateri-
jskimi električnimi avtomobili.
Kapital, kot najpomembnejši igralec trga, nam diktira
smer, hitrost in vpliva na zakonodajo, a prepričan
sem, da smo premajhni, nimamo velemest in vele
modeli elektrifikacije prometa niso v celoti prenosljivi
v našo redko poseljeno Slovenijo. Ostati moramo
realni, poskrbeti za lastne vire ali dobavo energije in
ni treba biti prvi, da orjemo ledino na vseh področjih.
ŠCC NOVICE