Page 3 - ŠCC novice 7
P. 3

V NAJU ŠE VERJAMEM                         3




              BLIŽNJICE ALI MOČ ŽELENIH POTI?


              Bližnjice  oz.  želene  poti  so  pomemben
              koncept urbanizma. Gre za nedovoljene
              bližnjice,  ki  prečkajo  javne  prostore.
              Imenujejo jih tudi socialna ali čredna pot,
              modrost  množic.  Najkrajša  ali  najlažja
              pot med izhodiščem in želenim ciljem.

              Koncept se vse pogosteje uporablja tudi
              na  družbenem  in  poslovnem  področju.
              Ali lahko  svojim uporabnikom podjetja
              ponudimo  na  uporabnika  osredotočeno
              izkušnjo, če vztrajamo na “tlakovanih po-
              teh”?

              Če se sami želite naučiti nečesa novega, si zagotovo najprej poiščete kurikul, zastavite
              45-minutne intervale učenja po urniku, naredite učne priprave in … si seveda najdete
              učitelja? Maria Montessori zagotovo ni imela prav, ko je trdila, da je izobraževanje spo-
              ntan in naraven proces ter da kompetenc ne pridobimo s poslušanjem učitelja, ampak z
              izkušnjo v okolju?


              Seveda ne.

              In kako bi se počutili, če bi na to vašo “želeno pot” učenja postavili trak, napis “Ne hodi
              po travi!” ali celo “ograjo”? Nehumano?


              Kakšna pa je uporabniška izobraževalna izkušnja naših dijakov in študentov? Je pot, “tla-
              kovana” s kurikuli, urniki in ocenjevanjem res “želena”? So potem različni projekti ali srčne
              in mladostniško razigrane Barve ŠC Celja motnja pouku? Ali ravno nasprotno? Sploh, če
              so po World Economic Forumu in Institute for the Future nekatere ključne ko mpetence
              prihodnjih generacij fleksibilnost, znati se učiti, odučiti in ponovno naučiti, ustvarjanje
              nove vrednosti, socialne in medkulturne kompetence ter sposobnost  SANJARJENJA in
              kreativnost.

              Dobri novici sta dve. Pogosto je za novo “želeno pot” dovolj že nekaj prvih “stopinj v
              travi”. V praksi poskusi preprečevanja “bližnjic” dolgoročno tudi praviloma niso uspešni.


              Kako  dolgo  se  bomo  torej  še  držali  “tlakovanih  poti”  v  izobraževanju?  Se  že  znamo
              odučiti in ponovno naučiti? Smo še sposobni sanjariti?

              Si drzneš narediti prve “stopinje v travi” nove želene poti?









              Denis Kač,
              vodja MIC




                                                                                              OKT OBER 2022
   1   2   3   4   5   6   7   8