Page 3 - ŠCC novice 7
P. 3
V NAJU ŠE VERJAMEM 3
BLIŽNJICE ALI MOČ ŽELENIH POTI?
Bližnjice oz. želene poti so pomemben
koncept urbanizma. Gre za nedovoljene
bližnjice, ki prečkajo javne prostore.
Imenujejo jih tudi socialna ali čredna pot,
modrost množic. Najkrajša ali najlažja
pot med izhodiščem in želenim ciljem.
Koncept se vse pogosteje uporablja tudi
na družbenem in poslovnem področju.
Ali lahko svojim uporabnikom podjetja
ponudimo na uporabnika osredotočeno
izkušnjo, če vztrajamo na “tlakovanih po-
teh”?
Če se sami želite naučiti nečesa novega, si zagotovo najprej poiščete kurikul, zastavite
45-minutne intervale učenja po urniku, naredite učne priprave in … si seveda najdete
učitelja? Maria Montessori zagotovo ni imela prav, ko je trdila, da je izobraževanje spo-
ntan in naraven proces ter da kompetenc ne pridobimo s poslušanjem učitelja, ampak z
izkušnjo v okolju?
Seveda ne.
In kako bi se počutili, če bi na to vašo “želeno pot” učenja postavili trak, napis “Ne hodi
po travi!” ali celo “ograjo”? Nehumano?
Kakšna pa je uporabniška izobraževalna izkušnja naših dijakov in študentov? Je pot, “tla-
kovana” s kurikuli, urniki in ocenjevanjem res “želena”? So potem različni projekti ali srčne
in mladostniško razigrane Barve ŠC Celja motnja pouku? Ali ravno nasprotno? Sploh, če
so po World Economic Forumu in Institute for the Future nekatere ključne ko mpetence
prihodnjih generacij fleksibilnost, znati se učiti, odučiti in ponovno naučiti, ustvarjanje
nove vrednosti, socialne in medkulturne kompetence ter sposobnost SANJARJENJA in
kreativnost.
Dobri novici sta dve. Pogosto je za novo “želeno pot” dovolj že nekaj prvih “stopinj v
travi”. V praksi poskusi preprečevanja “bližnjic” dolgoročno tudi praviloma niso uspešni.
Kako dolgo se bomo torej še držali “tlakovanih poti” v izobraževanju? Se že znamo
odučiti in ponovno naučiti? Smo še sposobni sanjariti?
Si drzneš narediti prve “stopinje v travi” nove želene poti?
Denis Kač,
vodja MIC
OKT OBER 2022