Page 12 - ŠCC novice 12
P. 12

12 SAMO MILIJON NAS ŠE ŽIVI


          Uteho po borbi za pravice učiteljev najde v naravi in pri živalih. Do nastopov pripravi celo take
          dijake, ki nikoli ne bi pomislili, da si bodo kdaj upali stopiti na oder. Za stoično držo skriva tenkočutno
          umetniško dušo. Poučuje slovenščino na Gimnaziji Lava.


          DR. BREDA MARUŠIČ

          O GRENKIH ZGODBAH, UMETNOSTI



          IN SVOBODI



                                                              Kako pa ocenjuješ, da smo »kulturni« na
                                                              šolskem centru?

                                                              Še vedno sem prepričana, da je naše poslanstvo
                                                              dijake peljati iz šole v različne kulturne ustanove.
                                                              Zanimiv pokazatelj stanja v družbi je, kako sem
                                                              pred leti brez težav napolnila celo dva avtobusa
                                                              in dijake peljala v Ljubljano v gledališče, danes je
                                                              to povsem nemogoče, razen če gre za predstavo
                                                              po maturitetnem besedilu. Ni pa težav glede
                                                              denarja in časa, ko gre za ekskurzije v tujino,
                                                              čeprav se bojim, da se v ozadju zagotovo skriva
                                                              kakšna grenka zgodba tistih, ki vedno ostajajo
          Rada imaš vse, kar je lepo. Besede, slike,  doma.
          glasbo. Kaj ti daje umetnost?
                                                              Če se vrnem k vprašanju – veliko let sem se na
          Predvsem  sem  občudovalka  umetnosti.  Ne  šolskem centru borila za prostor, v katerem bi
          domišljam si, da sem umetnica, čeprav sem  dijaki vadili in umetniško ustvarjali, saj to počnemo
          včasih slikala in napisala vrsto scenarijev ter jih  po učilnicah, kabinetih in na hodnikih. Zdaj sem
          postavila na oder.                                  dokončno obupala, čeprav bo morda prišel čas,
                                                              ko bo kdo ugotovil, da je to le pomembno. Bila
          V vlogi ustvarjalke sem v službi, ko delam z  bi pa krivična, če ne bi pohvalila naše knjižnice.
          dijaki in sodelavci predstave ter prireditve, in
          zadnje leto v novonastalem kulturnem društvu
          v Laškem.

          Nevsiljivo,  a  vztrajno  k  uživanju  v  lepem
          nagovarjaš tudi sodelavce. Zakaj?

          Zdi se mi zelo pomembno, da bi učitelji imeli
          več  možnosti  za  osebnostno  rast  tudi  v  tej
          smeri. Dobro je poskrbljeno za izobraževanje s
          področja digitalnih in vzgojnih vsebin, umetnost
          in ustvarjalnost pa sta manj pomembni.

          Sama relativno dosti berem, poskušam slediti
          dogajanju na gledališkem, filmskem in likovnem
          področju, vendar mi zmanjkuje časa ter denarja.
          Ko začne intelektualec preračunavati, koliko knjig
          si lahko kupi, kolikokrat lahko gre v Ljubljano
          v gledališče, je to signal, da je z družbo nekaj
          narobe.

          V razredu se z dijaki včasih pogovarjam o tem,
          kaj preberem in kaj si pogledam. Zdi pa se mi,
          da jih to vedno manj zanima. Tudi sodelavce
          skušam nad čem navdušiti in sem vesela, kadar
          mi to uspe.


          ŠCC NOVICE
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17