Page 12 - ŠCC novice 12
P. 12
12 SAMO MILIJON NAS ŠE ŽIVI
Uteho po borbi za pravice učiteljev najde v naravi in pri živalih. Do nastopov pripravi celo take
dijake, ki nikoli ne bi pomislili, da si bodo kdaj upali stopiti na oder. Za stoično držo skriva tenkočutno
umetniško dušo. Poučuje slovenščino na Gimnaziji Lava.
DR. BREDA MARUŠIČ
O GRENKIH ZGODBAH, UMETNOSTI
IN SVOBODI
Kako pa ocenjuješ, da smo »kulturni« na
šolskem centru?
Še vedno sem prepričana, da je naše poslanstvo
dijake peljati iz šole v različne kulturne ustanove.
Zanimiv pokazatelj stanja v družbi je, kako sem
pred leti brez težav napolnila celo dva avtobusa
in dijake peljala v Ljubljano v gledališče, danes je
to povsem nemogoče, razen če gre za predstavo
po maturitetnem besedilu. Ni pa težav glede
denarja in časa, ko gre za ekskurzije v tujino,
čeprav se bojim, da se v ozadju zagotovo skriva
kakšna grenka zgodba tistih, ki vedno ostajajo
Rada imaš vse, kar je lepo. Besede, slike, doma.
glasbo. Kaj ti daje umetnost?
Če se vrnem k vprašanju – veliko let sem se na
Predvsem sem občudovalka umetnosti. Ne šolskem centru borila za prostor, v katerem bi
domišljam si, da sem umetnica, čeprav sem dijaki vadili in umetniško ustvarjali, saj to počnemo
včasih slikala in napisala vrsto scenarijev ter jih po učilnicah, kabinetih in na hodnikih. Zdaj sem
postavila na oder. dokončno obupala, čeprav bo morda prišel čas,
ko bo kdo ugotovil, da je to le pomembno. Bila
V vlogi ustvarjalke sem v službi, ko delam z bi pa krivična, če ne bi pohvalila naše knjižnice.
dijaki in sodelavci predstave ter prireditve, in
zadnje leto v novonastalem kulturnem društvu
v Laškem.
Nevsiljivo, a vztrajno k uživanju v lepem
nagovarjaš tudi sodelavce. Zakaj?
Zdi se mi zelo pomembno, da bi učitelji imeli
več možnosti za osebnostno rast tudi v tej
smeri. Dobro je poskrbljeno za izobraževanje s
področja digitalnih in vzgojnih vsebin, umetnost
in ustvarjalnost pa sta manj pomembni.
Sama relativno dosti berem, poskušam slediti
dogajanju na gledališkem, filmskem in likovnem
področju, vendar mi zmanjkuje časa ter denarja.
Ko začne intelektualec preračunavati, koliko knjig
si lahko kupi, kolikokrat lahko gre v Ljubljano
v gledališče, je to signal, da je z družbo nekaj
narobe.
V razredu se z dijaki včasih pogovarjam o tem,
kaj preberem in kaj si pogledam. Zdi pa se mi,
da jih to vedno manj zanima. Tudi sodelavce
skušam nad čem navdušiti in sem vesela, kadar
mi to uspe.
ŠCC NOVICE