Page 16 - ŠCC novice 10
P. 16

16 SIVA POT, VODI ME, ...


          Čeprav bi bile te vrstice zlahka namenjene opisu popotnika, pustolovca in človeka, ki nikoli ne bo
          izgubil vere v mlade, bomo na tem mestu pustili samo dve besedi: videz vara.

          MILAN ANDRIĆ

          SEM                      NOREC,                              NISEM                           PA



          ZAKOMPLEKSAN



          V  razredih  menda  uživate  izjemno
          spoštovanje. Kako ste si ga prislužili?

          Vedno sem rekel, če bom začutil kepo v želodcu,
          ko bom šel v razred, ne bom ostal v tem poklicu.
          Še vedno sem istega mnenja. Dvakrat sem dobil
          inšpekcijo za prestrogo delo v razredu, čeprav
          mislim, da sem z dijaki vedno vzpostavil dober
          odnos. Dopoldne smo se vikali, popoldne brez
          težav tikali. Lahko bi kadil pipo in dal noge na
          kateder, a to ni moj slog. Tu sem se res našel.

          Slišala sem, da znate zelo zanimivo dinamiko
          ustvariti tudi v dvoletnih programih.

          Ponavadi jih kar pritegnem z zgodbicami s poto-
          vanj, to je uporabno pri zgodovini in sociologiji.
          Bilo je leto, ko sem čisto v vsakem programu
          poučeval kak razred. Ja, saj so mi kravžljali
          živce. Odločitve morajo biti tehtne in utemeljene,  Ste tako liberalni tudi pri ocenjevanju?
          brez vsakršnega neprestanega razlaganja, zakaj
          sem sprejel neko odločitev. Do tega prinese  Dijakom rečem, da jim na nič ne morem nič
          iskren odnos z dijaki, ki opazijo in cenijo, če si  pomagati. Za ime in priimek jim pač ne morem
          fer do njih.                                        zaključiti 2. Ampak tu sem, da jim pomagam,
                                                              ne pa izključujem. Včasih potrebujem mesece,
                                                              da koga utirim, in veliko potrpljenja, da naredi
                                                              minimum, ki ga pričakujem. Poudarjam – od
                                                              njih ničesar ne zahtevam, ker je to stvar gradnje
                                                              pristnih  odnosov.  Da  odgovorim:  ja,  tudi  na
                                                              zaključnem izpitu, kjer mora biti komisija tiho,
                                                              sem nekajkrat posredoval. Inšpektorica, ki je
                                                              bila prisotna, je na koncu pohvalila, kako sem
                                                              jih spodbujal in sprostil. Predvsem moraš biti
                                                              človek.

                                                              Kako bi vi kot sociolog razložili spremembe
                                                              v družbi in razredu?

                                                              Znanje je zdaj občutno preozko. Mladi prehitro
                                                              pridejo do informacije, nimajo poglobljenega
                                                              znanja. Jaz zato ključne pojme še vedno pišem
                                                              s kredo na tablo. Uporabljajo ogromno besed,
                                                              za katere ne vedo, kaj sploh pomenijo. Enako
                                                              opažam na primer pri orientaciji. Ne vedo, da se
                                                              bodo do Nove Gorice peljali skozi Ljubljano, ker
                                                              jim ni treba, z dvema klikoma so na cilju. Včasih
                                                              smo to vsi vedeli zaradi nakupov v Trstu.





          ŠCC NOVICE
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20