Page 15 - ŠCC novice 10
P. 15
JOČEM NA GLAS, ALI ME SLIŠIŠ? 15
V VSAK POGOVOR VSTOPAJMO, KOT DA SE ŽELIMO
ČESA NAUČITI
Pogosto si o drugih mislimo, da so naporni sogovorniki, da samo govorijo, se hvalijo, ne poslušajo,
so polni samih sebe … Ko se pogovarjam z ljudmi, se večini zdi, da je pri tem imela prste vmes
tudi situacija, povezana s covidom in da naša komunikacija ni več takšna, kot je bila. Včasih nale-
timo na koga, ki zdrdra, kar se je namenil, in je zadeva zanj zaključena. Brez ugovarjanja! Po NLP
je smisel komunikacije v odzivu sogovornika. Morda lahko za začetek pomislimo, kako mi delu-
jemo v komunikaciji. Ameriška novinarka Celeste Headlee daje nekaj koristnih namigov, kako
izboljšati komunikacijske veščine:
1. Ne bodimo večopravilni. Med pogovorom bodimo prisotni, ne razmišljajmo o včerajšnjem
prepiru in ne sestavljajmo seznama opravil, ne glejmo v telefon. Ne biti na pol v pogovoru; ali
vse ali nič. Navsezadnje lahko iz pogovora tudi izstopimo.
2. Ostanimo osredotočeni. Normalno je, da nam misli švigajo. Ko nam v glavo šine misel, ideja
ali zgodba, ji pustimo, da gre.
3. Ko govorimo, se poskusimo ne ponavljati (Ne velja za pouk!) – to velikokrat počnemo in
deluje podcenjujoče ali pokroviteljsko, zagotovo pa je dolgočasno.
4. Ne govorimo, kot da o temi (ali o vsem) vse vemo. Takim ljudem se drugi izogibajo. Raje v
vsak pogovor vstopimo, kot da se želimo česa naučiti.
5. Uporabimo odprta vprašanja: kdo/kaj/kje/kdaj/kako.
6. Če česa ne vemo, to povejmo.
7. Pogovora ne izrabimo kot priložnost za samopromocijo. Če nekdo govori o svojih izkušnjah
ali travmatičnih dogodkih, ne silimo s svojimi podobnimi zgodbami.
8. POSLUŠAJMO. Poslušanje je najpomembnejša veščina. Buda je nekoč dejal, da če imaš odprta
usta, se ne učiš. In zakaj se ne poslušamo? Očitno raje govorimo. Ko govorimo, na dzorujemo
okoliščine, smo v središču pozornosti, ni nam treba poslušati nečesa, kar nas ne zanima. Pa
še nekaj je: poslušanje zahteva več napora in energije kot govorjenje. Večina nas ne posluša
z namero, da bi razumeli, ampak poslušamo, da bi se odzvali.
9. Bodimo kratki! Pravijo, da je dober pogovor kot mini krilo: dovolj kratko, da obdržiš zanimanje,
in dovolj dolgo, da pokrije, kar je treba.
Vsi ti namigi so povezani z isto naravnanostjo: z iskrenim
za nimanjem za druge ljudi. Če bi vas na začetku vprašala, kaj
je pomembno v pogovoru, najbrž nihče ne bi odgovoril, da pristno
zanimanje za drugega …
Mojca Drev,
učiteljica, SŠ SMM
mojster NLP, praktik coach NLP in praktik hipnoze
JULIJ 2023