Page 15 - ŠCC novice 10
P. 15

JOČEM NA GLAS, ALI ME SLIŠIŠ?                                  15



          V VSAK POGOVOR VSTOPAJMO, KOT DA SE ŽELIMO

          ČESA NAUČITI


          Pogosto si o drugih mislimo, da so naporni sogovorniki, da samo govorijo, se hvalijo, ne poslušajo,
          so polni samih sebe … Ko se pogovarjam z ljudmi, se večini zdi, da je pri tem imela prste vmes
          tudi situacija, povezana s covidom in da naša komunikacija ni več takšna, kot je bila. Včasih nale-
          timo na koga, ki zdrdra, kar se je namenil, in je zadeva zanj zaključena. Brez ugovarjanja! Po NLP
          je smisel komunikacije v odzivu sogovornika. Morda lahko za začetek pomislimo, kako mi delu-
          jemo v  komunikaciji. Ameriška novinarka Celeste Headlee daje nekaj koristnih namigov, kako
          izboljšati komunikacijske veščine:

          1.  Ne bodimo večopravilni. Med pogovorom bodimo prisotni, ne razmišljajmo o včerajšnjem
             prepiru in ne sestavljajmo seznama opravil, ne glejmo v telefon. Ne biti na pol v pogovoru; ali
             vse ali nič. Navsezadnje lahko iz pogovora tudi izstopimo.

          2.  Ostanimo osredotočeni. Normalno je, da nam misli švigajo. Ko nam v glavo šine misel, ideja
             ali zgodba, ji pustimo, da gre.

          3.  Ko govorimo, se poskusimo ne ponavljati (Ne velja za pouk!) – to velikokrat počnemo in
             deluje podcenjujoče ali pokroviteljsko, zagotovo pa je dolgočasno.

          4.  Ne govorimo, kot da o temi (ali o vsem) vse vemo. Takim ljudem se drugi izogibajo. Raje v
             vsak pogovor vstopimo, kot da se želimo česa naučiti.

          5.  Uporabimo odprta vprašanja: kdo/kaj/kje/kdaj/kako.

          6.  Če česa ne vemo, to povejmo.

          7.  Pogovora ne izrabimo kot priložnost za samopromocijo. Če nekdo govori o svojih izkušnjah
             ali travmatičnih dogodkih, ne silimo s svojimi podobnimi zgodbami.

          8.  POSLUŠAJMO. Poslušanje je najpomembnejša veščina. Buda je nekoč dejal, da če imaš odprta
             usta, se ne učiš. In zakaj se ne poslušamo? Očitno raje govorimo. Ko govorimo, na dzorujemo
             okoliščine, smo v središču pozornosti, ni nam treba poslušati nečesa, kar nas ne zanima. Pa
             še nekaj je: poslušanje zahteva več napora in energije kot govorjenje. Večina nas ne posluša
             z namero, da bi razumeli, ampak poslušamo, da bi se odzvali.

          9.  Bodimo kratki! Pravijo, da je dober pogovor kot mini krilo: dovolj kratko, da obdržiš zanimanje,
             in dovolj dolgo, da pokrije, kar je treba.

                                            Vsi  ti  namigi  so  povezani  z  isto  naravnanostjo:  z  iskrenim
                                            za nimanjem za druge ljudi. Če bi vas na začetku vprašala, kaj
                                            je pomembno v pogovoru, najbrž nihče ne bi odgovoril, da pristno
                                            zanimanje za drugega …











                                            Mojca Drev,
                                            učiteljica, SŠ SMM
                                            mojster NLP, praktik coach NLP in praktik hipnoze








                                                                                                   JULIJ 2023
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20